A vízvezeték szerelő is "megnyalja a sót" :)
2018. november 09. írta: Závodszki Dániel

A vízvezeték szerelő is "megnyalja a sót" :)

Hát, hol is kezdjem? Talán jó lesz az elején is... Szóval, hiába vagyok vízszerelő engem is utolér otthon, hogy szeretnék egy csaptelepet lecserélni. Ebben a pár sorban a saját otthoni szerelésről és a termék tapasztalatról fogok írni!

Történt egy lakásfelújítás ha jól emlékszem 3 vagy talán van az már 4 éve is! Akkor úgy gondoltam, hogy megadom a módját, és a lakásba mindenhova ugyan abból a családból lesznek a csaptelepek, márkailag a RAVAK lett kiválasztva! Nem egy prémium + -os minőség, de nem is egy Kína csoda csaptelep.

Hát akárhogy nézzük, de ez a 3-4 év elég volt a konyhai csaptelepnek, hogy a benne lévő kartus elkezdjen megszorulni, és pattanás szerűen indult csak mag a víz, ezzel okozott néha pár bosszankodós percet, mikor a mosogatón kívül minden vizes volt. Meglehetett volna javítani egy kartus cserével, de nem szerettem volna, mert közben megláttam egy csaptelepet ami úgy megtetszett, hogy a meglévőnek mennie kellett!

Ilyen volt a szerelés előtt:

20181102_131047.jpg

20181102_131059.jpg

 

És akkor térjünk rá, hogy miért is "nyaltam meg a sót"??!

Hát azért, mert mikor másoknál szerelünk csaptelepet és kérdezik, hogy mit vegyenek azt szoktuk javasolni, hogy legalább a Mofém az alap szint vagy jobb, márkásabbnak tűnő csaptelep mint pl: Grohe, Hansgrohe, Kludi stb stb. És felejtsék el az olcsó Kínai csaptelepeket amiben megtalálható a SANO szórészlet, mert ezekkel a csaptelepekkel, volt, hogy nem jutottunk el egyáltalán a használatig, és még az összeszerelés során hullott rommá vagy láttuk a csaptelepen, ha ezt beszereljük, abból hamarosan fürdőkád lesz az egész lakásból!

Szóval megláttam egy Lidl-is vásárlás során egy mosogató csaptelepet! Nézegettem, forgattam... Először az ára nem is érdekelt, ilyenkor mindig saccolok egyet gondolatban, be is lőttem olyan 22-25.000,- Ft-ra gondoltam, hogy annyiért nem is kéne! Felnéztem és hát 15.990,- Ft volt, nah gondoltam ez a hülyének is megéri, adunk neki egy próbát! Egyébként a kinézett csaptelep más márkákból, ami már használhatónak mondható (tapasztalatból) az még az IKEA-ban is 49.990,- Ft és a prémium márkák még e fölött vannak ! Ennyit, akárhogy szeretnék biztos nem fogok csaptelepért fizetni, így a Lidl-is árkategória akármennyire is a Kínai színvonalat sejteti, úgy voltam vele, hogy ez most velem jön.

Már biztos, kíváncsiak vagytok, hogy még is mire esett a választásom :) de még várjunk egy kicsit!

Nézzük sorra lépésről lépésre a csaptelepet:

A doboza meglehetősen kulturált volt, szépen le is volt ragasztva, és mikor birtokba vettem a boltban, még addigra semmit nem loptak ki belőle, és nem volt felnyitva! Pedig ez sajnos rendszeres, aki vásárol ilyen helyen biztos szembesült már vele, hogy pakolni kell fél órát, mire az ember talál 1 olyat amit nem bontottak fel.

Itthon kibontva és jobban átnézve, átsimogatva/puszilgatva, meglepődve tapasztaltam, nem találtam hibát a krómozáson.

A régi csaptelep kiszereléshez szükséges 2 fogó, és csőkulcs is, ehhez az új mosogató csaptelephez már csak a 2 fogó kellett, mert a leszorítást egy nagy "anyacsavar" oldja meg!

És képzeljétek, ebben a bődületes összegbe még belefért egy merevítő alátét is, hogy a nálam is lévő rozsdamentes mosogató medencében ne dülöngéljen a csaptelep (annyira), mint egy részeg hazafelé menet.

A flexibilis csövek meglehetősen hosszúak voltak és szálszakadásos sem volt a külső huzat rajta.

Beszerelés közben azt a negatívumot tapasztaltam, hogy hiába a nagy lehúzó anya, és hiába segítettem rá fogóval a meghúzásra, felül a csaptelep, így is egy fogjuk rá közepes erőhatásra elforgott, pedig annak kő keményen a helyén kéne, hogy maradjon egy helyben. De úgy voltam vele, ha csak ennyi lesz a gyengesége, akkor nagyon boldog leszek, (ekkor még nem próbáltam még ki). 

És még egy dolog a leszorításhoz! Így, hogy nagy anyacsavar húzza le a csaptelepet, és nem lehet csőkulcsot használni hozzá, így olyan helyekre, szinte esélytelen beszerelni, ahol az ember keze nem fér hozzá úgy, hogy még erőt is tudjon kifejteni a forgatáshoz.

Így, hogy elkészültem a beszereléssel, nézzük használat közben.... Erre is egyébként nagyon kíváncsi voltam mert az a tapasztalat a Kínai és az egyéb olcsó csaptelepekkel, hogyha vékonyan van engedve a víz, visít a csaptelep mint a fene, és olyan hangosan, hogy még a felső szomszéd is hallja.

Érdekes mód, ez a csap nem csinálta és akármilyen vékonyan is engedtem a vizet szépen csendben tette a dolgát, és a kartus és szépen olajozottan csúszott.

Nah de akkor milyen csaptelep került beszerelésre? Hát ilyen nézzétek meg:

20181102_140247.jpg

20181102_140259.jpg

 

Végül is 100 szónak is 1 a vége, ezt a csaptelepet, használjuk már kb. 2 hete és azóta is szépen teszi a dolgát, egyenlőre úgy tűnik, hogy jó vétel volt! Hogy így fogom e gondolni 2 év múlva is? Ezt majd megtudjuk 2 év múlva és akkor kaptok majd arról is 1 cikket, ha ez kerül kiszerelésre!

 

Addig is keressétek édesapámat Budapesti vízszerelési munkákkal, hogy ne unatkozzunk ;)

Závodszki Zoltán: 06204917949 vagy 06709073440

A bejegyzés trackback címe:

https://vizszerelo-budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr4614362017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása